فلزیاب های نوسان ممتد cw

فلزیاب های نوسان ممتد cw

فلزیاب های نوسان ممتد cw یک جریان فرستنده ایجاد می کنند که در فرکانس و دامنه ای خاص تناوب پیدا می کند. تغییرات ناچیز در فاز یا دامنه ی ولتاژ گیرنده نشان دهنده ی وجود فلز است. کوچکترین تغییرات در فاز یا دامنه ی ولتاژ گیرنده نشان دهنده ی وجود فلز میباشد و طبق فرمولی خاص  آنرا محاسبه و به خروجی ارسال میکند. در ادامه با فلزیاب ها بیشتر آشنا میشوید.

فلزیاب های نوسان ممتد cw

 

دیگر ویژگی های فلزیاب های نوسان ممتد cw:

این فلزیاب ها نسبت به دیگر فلزیاب ها ثبات و قدرت بیشتری دارند.دستگاه های نوسان ممتد از جمله دستگاه هایی هستند که به دلیل ارزان بودن مورد استقبال بیشتر کاوشگران قرار می گیرند.طریقه تشخیص و اشکارسازی فلز بر اساس تغییر شار میدان اطراف سیم پیچ کاوشگر است که هنگامی که در حوالی فلز قرار می گیرد این پدیده پیش می آید. بطور خلاصه مدار PI آشکارسازی این تغییر را بر عهده دارد و آنرا به نوسانات کنترل شده با ولتاژ VCO (voltage control oscillator) به سیم پیچ تبدیل می کند و تغییرات صوت خروجی (فرکانس) اصل کار این نوع فلزیاب است. ولتاژ کار این مدارات معمولا ۵۰-۶ ولت است و در برخی مدل ها قابلیت تفکیک فلز هم وجود دارد. همچنین گاهی دو سیم پیچ وجود دارد که سیم پیچ دوم کار حذف آلودگی های محل جستجو و ذرات گرد و غبار را بر عهده دارد.

سیستم های کاری فلزیاب های نوسان ممتد cw:

اکثر فلزیاب های موجود در بازار از نوع پالسی هستند. در این سیستم به دلیل استفاده از فرکانس های خیلی پایین، اثرات زمین، آب، نمک، سنگ کک، چمن مرطوب و تکه های براده ی فلزی صفر می باشد. در نتیجه دقت این دستگاه ها به مراتب از دستگاه های دیگر بیشتر است. همچنین در این سیستم فلزیاب حساسیت دستگاه تابع جریان مصرفی آن (%۸۰ سیم پیچ) است لذا عمر باطری در این دستگاه ها پایین است. همانطور که اشاره شد مهم ترین اشکال این نوع فلزیاب ها عدم تفکیک آهن و غیرآهن می باشد که برای حل این مشکل نیز راه حل هایی وجود دارد ولی در این صورت مدار بسیار پیچیده خواهد شد، در این حال دستگاه هایی که سیستم کاری وی ال اف دارند این کار را به راحتی انجام می دهند.

فلزیاب های نوسان ممتد cw

 

تفاوت فلزیاب های نوسان ممتد با فلزیاب های پالسی چیست؟

همانطور که در مقالات قبل درباره سیستم های فلزیاب توضیح دادیم،فلزیاب های PI نسبت به دیگر فلزیاب ها دارای سیستم های قدرتمند تری هستند.فلزیاب های حرفه ای دارای وزن سنگینی هستند،و به دلیل مصرف زیاد برق در این دستگاه ها در آنها از باتری های اسیدی شبیه به موتور سیکلت استفاده شده است اما فلزیاب های اورجینال قدرت تفکیک ندارند نمیتوانند فلزات اهنی را از غیر اهنی جدا کنند و هر فلزی را ببینند آشکار میکنند.فلزیاب های PI صفحه نمایشگر ندارند و سیستم ساده تری دارند و این سیستم ها قدرت تفکیک فلزات را نیز دارند. برای دیدن بهترین فلزیاب های پالسی کلیک کنید.

 

خرید،فروش،تعمیر و ارتقاء انواع سیستم های فلزیاب،گنج یاب،معدن یاب و طلایاب

با بهترین قیمت و بهترین کیفیت با یک سال گارانتی شرکتی و ۱ سال خدمات پس از فروش.

تست در حضور مشتری توسط خود مشتری انجام می شود.

خدمات پس از فروش :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از

آن خرید میکنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش

داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

شرکت فلزیاب تهرانسر

خرید و فروش فلزیاب

برای مشاوره رایگان خرید و فروش فلزیاب ها با کارشناسان شر کت فلزیاب تهرانسر در تماس باشید.

شماره تماس کارشناس خرید فلزیاب و تعمیرات فلزیاب آقای مهندس زمانی ۰۹۳۷۲۱۳۱۰۰۹

و خط ثابت : ۰۲۱۴۴۵۶۹۲۵۰

ادرس اینستاگرام

ادرس تلگرام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *